Direct bellen Direct aanvragen
Snel een Loodgieter nodig ? Bel ons! 085 8770 419

Medewerker loodgieter.nl
  • Erkende loodgieters
  • 98% binnen 24u
  • Meer dan 175.000 tevreden klanten
  • Slechts €29,95- voorrijkosten
  • Loodgieter uit uw omgeving
  • Vast ontstoppingstarief
  • Meer dan 175.000 tevreden klanten
  • Binnen 2 kantooruren contact
Loodgieter
Loodgieter
Loodgieter

Garantie

Bij loodgieter.nl staan kwaliteit, zekerheid en garantie hoog in het vaandel. U moet er van op aan kunnen dat uw reparatie, nieuwe installatie of klus komende jaren niet weer opnieuw hoeft te worden uitgevoerd. Uiteraard blijft loodgieterswerk mensenwerk en kan er helaas altijd iets fout gaan. Ook in dat geval kunt u op loodgieter.nl rekenen.
Garantie per type klus
De garantie die u krijgt verschilt per klus. Zo geven wij standaard altijd 8 weken garantie op ontstoppingen, maar bij bijvoorbeeld leidingwerk verschilt dit per klus. Dit heeft te maken met het type materiaal dat wordt gebruikt voor de installatie of reparatie. Tevens kan de leeftijd van uw woning ook van invloed zijn op de duur van de garantie. Zoals u begrijpt is een leiding van een jaar oud eenvoudiger te repareren en garantie op af te geven dan op een reparatie van een leiding van 50 jaar oud.
 
Wanneer u van te voren wenst te weten hoelang u garantie krijgt op uw reparatie kunt u dit vragen aan de medewerker van loodgieter.nl. Deze zal dan met de loodgieter bespreken hoeveel garantie u in uw geval krijgt. Soms kan het zijn dat er een bredere inschatting wordt gegeven van de te geven garantie. Er wordt dan ter plaatse met u afgestemd hoelang de uiteindelijke garantie zal zijn. Dit omdat soms zicht op de situatie lokaal nodig is om een inschatting te maken.
 
Uiteraard vallen garantiewerkzaamheden onder genormaliseerde omstandigheden. Dat wil zeggen dat u op bijvoorbeeld een keukenafvoer-verstopping 8 weken garantie krijgt. Is de keukenafvoer bij normaal gebruik weer verstopt geraakt, dan komt de loodgieter kosteloos de verstopping verhelpen. Heeft u echter in de tussentijd uw cementen hobbyproject (gek voorbeeld) of de inhoud van uw frituurpan (geen gek voorbeeld, komt veel voor) door de gootsteen gespoeld en is de afvoer daardoor verstopt, dan spreekt het voor zich dat dit niet onder de garantie valt.
 

Garantie op materiaal van de loodgieter

Wanneer u de materialen voor de klus en werkzaamheden laat leveren door de loodgieter heeft u hier uiteraard garantie op. Sterker nog, wanneer u de loodgieter het materiaal laat leveren en het materiaal gaat uiteindelijk stuk, heeft u recht op gratis herstel door de loodgieter wanneer blijkt dat dit echt is toe te wijzen op de loodgieter. Vaak betaalt u dezelfde prijs als bij de bouwmarkten maar krijgt u wel van de loodgieter groothandel-kwaliteit. Dat wil zeggen dat dit kwalitatief beter materiaal is. Het kan soms ook wel zo zijn dat de prijs iets hoger uitvalt dan de prijs van de bouwmarkt, maar dat heeft dus te maken met de garantie en service van de loodgieter. Immers als bijvoorbeeld na een jaar het onderdeel defect mocht zijn, kunt u de loodgieter bellen en komt deze het onderdeel kosteloos voor u vervangen wanneer het om een productiefout gaat.
 

Garantie op eigen gekocht materiaal

Zoals hierboven beschreven is bouwmarktmateriaal vaak van mindere kwaliteit, dat ziet u ook terug in de prijs. Een loodgieter kan op door u zelf aangeschaft materiaal geen garantie geven. Uiteraard wel op de reparatie/ installatie zelf. U draagt dus zelf de verantwoordelijkheid dat het een deugdelijk product is. Koopt u bijvoorbeeld een Quooker en ontbreekt er een onderdeel, dan is in dit geval de loodgieter niet aansprakelijk en dient hij wel betaald te worden voor zijn bezoek. Immers, hij heeft voor u een plek in zijn agenda gereserveerd en buiten zijn schuld om is het apparaat niet compleet.  Dit geldt ook voor tweedehands aangekochte materialen. De loodgieter kent de geschiedenis niet, u waarschijnlijk ook niet, en kan daarom geen garantie geven op het product.
 

Aanspraak maken op garantie

Is er iets niet naar wens verlopen, is er na het bezoek van de loodgieter is stuk gegaan of niet naar wens? Meld u zich dan bij de loodgieter die bij u geweest is. Hij zal in dit geval onder garantie (zie voorwaarden hierboven) de reparatie moeten afronden. Immers, u heeft een overeenkomst met de loodgieter en hij is degene die het ontstane probleem dient op te lossen. Alle loodgieters die met loodgieter.nl samenwerken zijn verzekert, dus dat is wel zo fijn!
 

Geschil over garantie

Heeft u een geschil over de garantie die geboden is door de loodgieter, dan helpen wij van loodgieter.nl u uiteraard graag. U staat er dus niet alleen voor en wij adviseren en assisteren u waar nodig. Uiteindelijk is de loodgieter eindverantwoordelijk voor het goed uitvoeren van de werkzaamheden en de daarbij behorende garantie. De loodgieter heeft uw opdracht tot werkzaamheden immers aangenomen. Loodgieter.nl staat u hierin als onafhankelijke partij terzijde.
 
In het geval van een faillissement, uitblijven van garantiewerkzaamheden of uitblijven van reparatie door de loodgieter zal loodgieter.nl u hier in bij staan om alsnog uw recht te halen bij de loodgieter. Loodgieter.nl is ten alle tijden niet aansprakelijk voor de door de loodgieter uitgevoerde werkzaamheden zoals u in onze algemene voorwaarden kunt teruglezen. Loodgieter monitort de loodgieters met wie zij samenwerkt op verschillende manier en doet zijn uiterste best er zorg voor de te dragen dat de loodgieter zijn afspraken nakomt.Loodgieters die bij loodgieter.nl hun afspraken niet nakomen direct op onze zwarte lijst geplaatst en mogen niet langer klussen van loodgieter.nl uitvoeren.

Nog niet overtuigd? Zie  onze reviews op Trust Pilot